Samochód elektryczny i hybrydowy w niskiej miesięcznej racie?

Samochód elektryczny i hybrydowy w niskiej miesięcznej racie?

Radykalna redukcja zużycia paliwa, cicha jazda bez emisji spalin, przyjazna dla planety technologia przyszłości, a przy tym atrakcyjne warunki kredytów i leasingów – jest wiele powodów, aby przesiąść się do auta na prąd. Poznaj nowe możliwości finansowania zakupu samochodów elektrycznych i hybrydowych. Wystarczy, że wybierzesz Leasing lub Kredyt JAK ABONAMENT.

Auta elektryczne są tańsze w eksploatacji niż ich spalinowe odpowiedniki. Nadal jednak Polacy decydują się na nie rzadziej niż na auta z napędem konwencjonalnym. U źródła ich decyzji leży najczęściej wysoka cena aut zelektryfikowanych, wynikająca przede wszystkim z zastosowania cennych surowców do budowy akumulatora. Nowoczesne produkty finansowe, w tym Kredyty i Leasing JAK ABONAMENT pomagają pokonać tę barierę cenową. Dzięki nim już dziś możesz przesiąść się do auta przyszłości.

Ile jest aut elektrycznych w Polsce?

Popyt w Polsce na auta z napędem zelektryfikowanym rośnie. Zgodnie z licznikiem elektromobilności PSPA („Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych”), w czerwcu 2021 roku mieliśmy w naszym kraju 26 985 pojazdów elektrycznych.

Jest w czym wybierać. Koncerny dbają o to, by wzbogacić każdy z segmentów o opcję elektryczną lub hybrydową. Dlatego na prąd są już SUV-y, samochody rodzinne, miejskie kompakty czy limuzyny. Bez trudu można znaleźć coś dla siebie.

Za ile można nabyć nowy samochód z napędem elektrycznym lub hybrydowym?

Oto krótkie zestawienie kilku modeli z różnych segmentów.

ModelSegmentNapędZasięgMocCenaRata na firmęRata dla klienta
indywidualnego
Volkswagen ID.3 Promiejski kompakt100% elektrycznedo 549 km150 KM157 090 zł1 119 zł*1 745 zł*
(RRSO 7,48%)
ŠKODA ENYAQ iV 60SUV100% elektryczne412 km179 KM184 400 zł1 362 zł*1 841 zł*
(RRSO 7,48%)
SEAT Leon e-HYBRIDmiejski
kompakt
Hybryda typu plug-indo 60 km204 KM134 900 zł 863 zł*1 148 zł*
(RRSO 6,89%)
Audi e-tronSUV100% elektrycznyPowyżej 400 km408 KM308 400 zł 1 661 zł*1 661 zł*

*Wysokość miesięcznej raty została obliczona na podstawie następujących parametrów: wkład własny: 20%, liczba rat: 48 mies., roczny limit kilometrów: 20 tys.

Finansowanie, które płynie z prądem zmian

Finansowanie JAK ABONAMENT aut elektrycznych i hybrydowych wyróżnia bardzo niska rata, ponieważ w trakcie trwania umowy nie spłacasz całkowitej wartości auta, a jedynie prognozowaną utratę wartości samochodu. Raty są więc zdecydowanie niższe niż w przypadku tradycyjnych produktów finansowych. Dodatkowym atutem tego finansowania jest fakt, że na koniec umowy masz kilka możliwości jej zakończenia – możesz wykupić auto, zwrócić je do salonu lub zmienić na nowe w ramach kolejnej umowy.

W przypadku aut elektrycznych ten typ umowy wydaje się być szczególnie interesującą opcją. Biorąc pod uwagę, że segment samochodów napędzanych prądem dynamicznie się rozwija i co roku pojawiają się ciekawe oferty, możliwość wymiany auta na nowe co kilka lat, wydaje się być dodatkowo atrakcyjną opcją.
Ale to co przede wszystkim zwraca uwagę w finansowaniu z niską ratą, to fakt, że samochody typu hybryda czy elektryk są w zasięgu Polaków.

Ile kosztuje ładowanie samochodu elektrycznego?

Koszt ładowania w dużym stopniu zależy od źródła energii. Możemy naładować auto w domu lub skorzystać z publicznej ładowarki.

Ładowarki domowe

Koszt ładowania z domowego gniazdka uzależniony jest od cennika dostawcy prądu. Świetnym wyjściem jest ładowanie samochodu w nocy, gdy taryfa jest dużo niższa.
Można też zainwestować w ładowarkę naścienną, by przyspieszyć czas ładowania i obniżyć wydatki. Konwencjonalna wtyczka realizuje pełne ładowanie w około 6h, naścienna ładowarka typu ID. Charger skraca ten czas. Typowy pojazd elektryczny (akumulator o mocy 60 kWh) przy jej użyciu będzie potrzebować około 4–5 godzin na naładowanie od 0% do 80% przy mocy 11 kW. Ten typ ładowarki w wersji podstawowej dostępny jest od około 2099 zł, koszt możesz rozłożyć na raty.

Zakup ładowarki oraz pokrycie kosztów jej instalacji możesz sfinansować kredytem gotówkowym Volkswagen Bank, udzielanym w wysokości od 2.000 zł do 10.000 zł. Spłata kredytu następuje w ratach miesięcznych w wybranym okresie od 3 do 72 miesięcy.

Warunkiem pozytywnego rozpatrzenia wniosku o kredyt gotówkowy jest dopełnienie niezbędnych formalności oraz pozytywne ocenienie zdolności kredytowej przez Bank.

Parametry oferty bez wychodzenia z domu.

W przypadku pytań dotyczących finansowania zapraszamy również do kontaktu mailowego kredyty@vwfs.com.

Ładowarki publiczne

Mamy obecnie w Polsce około 1 521 stacji ładowania z prądem zmiennym i stałym. Można je podzielić na stacje szybkiego ładowania (ładowanie trwa ok. 30 minut) i zwykłe (ładowanie trwa kilka godzin).
Wciąż wiele publicznych stacji ładowania oferuje tę usługę za darmo. Część z nich wymaga jedynie zarejestrowania bezpłatnie karty lub ściągnięcia aplikacji. Ale coraz więcej stacji wymaga opłacenia usługi – liczona jest ona za postój na stacji i pobraną energię.

Przykładowo na stacji Orlen:

ZłączeStawka za ładowanie
AC1,43 zł/kWh
DC (50 kW)1,99 zł/kWh
DC (>50kW)/100/150kW2,39 zł/kWh

 

Stawka za postój 0,4 zł/min
Stawka za postój naliczana jest po 45 minutach od rozpoczęcia ładowania dla złączy typu DC o mocy 50/100/150 kW lub po 60 minutach dla złączy typu AC (na stacjach typu DC) oraz po 300 minutach dla złączy typu AC (na stacjach typu AC)

Źródło (na dzień 17.08.2021): https://orlencharge.pl/?utm_source=facebook&utm_medium=CPC&utm_campaign=ELEKTROMOBILNI&utm_content=Orlen&gclid=Cj0KCQjwvO2IBhCzARIsALw3ASqeSLiBOThuUfv39ilMhZAhKcL7KtDrBXg1M13-6BUbBIitA9a1A6kaAkMjEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Ile kosztuje utrzymanie auta elektrycznego?

Przede wszystkim o wiele mniej niż auta spalinowego. Samochód elektryczny napędzany jest prostym silnikiem elektrycznym, wspartym zestawem baterii i kilkoma sterownikami. Posiada mniejszą liczbę podzespołów i części niż auto napędzane silnikiem spalinowym. Silnik jest mniej podatny na awarie. Nie nagrzewa się tak jak w przypadku silnika konwencjonalnego, o wiele rzadziej więc wymagany jest serwis czy naprawa, podobnie rzecz ma się z układem hamulcowym.

Odnotowuje się też zdecydowanie niższe zużycie paliwa w trakcie jazdy (w przypadku aut hybrydowych) lub zerowe (w przypadku aut elektrycznych), w zależności od wyboru technologii.

Oto krótkie zestawienie:

  • Auta w 100% elektryczne – zerowe wydatki na benzynę.
  • Auta hybrydowe typu mHEV (tzw. miękka hybryda)  – niższe spalanie, w najbardziej energochłonnych momentach jazdy silnik spalinowy wspierany jest przez jednostkę elektryczną.
  • Auta hybrydowe pHEV, hybryda typu plug-in – znaczące oszczędności na paliwie, do kilkudziesięciu kilometrów możliwy przejazd wyłącznie na silniku elektrycznym.

Co z dofinansowaniem na auto?

W 2020 roku przeprowadzono trzy pilotażowe programy dofinansowania, w tym jeden dla prywatnych nabywców modeli osobowych – program „Zielony Samochód”. W tym roku program wznowiono pod nazwą „Mój Elektryk” na dużo atrakcyjniejszych warunkach. Od 12 lipca 2021 roku można ponownie składać wnioski o dofinansowanie zakupu auta zeroemisyjnego osobowego, którego cena nie przekracza 225 000 zł brutto i dostawczego bez limitu cenowego.

„Program jest skierowany do wszystkich kategorii odbiorców. Od 12 lipca wnioski o dotacje na zakup pojazdów mogą składać osoby fizyczne, a następnie – w ciągu kilku tygodni – taką możliwość otrzymają przedsiębiorcy, samorządy i inne instytucje. Równolegle, będą uruchamiane dotacje do leasingu. Bez względu na formę finansowania pojazdu (zakup, leasing, najem), warunki wsparcia będą takie same” – podkreśla wiceprezes NFOŚiGW Artur Lorkowski.

Cieszy fakt, że dofinansowanie obejmie także zakup auta elektrycznego w leasingu. Powinno to zdecydowanie ułatwić nabycie zeroemisyjnego pojazdu i pozwoli rozkręcić elektromobilną rewolucję w Polsce. Jak będzie, przekonamy się.

Najnowsze artykuły

Jaki samochód elektryczny wybrać w finansowaniu?

Jaki samochód elektryczny wybrać w finansowaniu?

Szukasz auta z nowoczesnym napędem do swojej firmy? Zastanawiasz się jaki samochód elektryczny wybrać? Poznaj bogate możliwości wyboru dostępne na Emobility. Daj się zaskoczyć zarówno bogactwem oferowanych modeli, jak też różnorodnymi możliwościami w zakresie finansowania aut elektrycznych.
Hybrydy mild i plug-in marki Volkswagen w leasingu

Hybrydy mild i plug-in marki Volkswagen w leasingu

Volkswagen to marka, która dla wielu klientów biznesowych stanowi pierwszy wybór. Szeroka gama modelowa, zaawansowanie techniczne, pewność i bezpieczeństwo oraz renoma, jaką zbudowały sobie przez lata auta z logo VW na masce przekładają się na ciągle rosnące zainteresowanie klientów. Wraz z elektryfikacją motoryzacji, coraz częściej wybieranymi modelami są auta z podwójnym napędem – tradycyjnym i elektrycznym. Dzięki atrakcyjnemu finansowaniu od Volkswagen Financial Services, Volkswagen hybrydowy może być również idealnym wyborem do Twojej firmy.
Hybrydy plug-in marki Škoda w leasing

Hybrydy plug-in marki Škoda w leasing

Szukasz auta, które będzie jednocześnie eleganckie i funkcjonalne? Świetnie sprawdzi się jako pojazd biznesowy i rodzinny? Będzie miało klasyczny charakter, a mimo wszystko wytyczało trendy? Zapewni wiele przestrzeni kierowcy i pasażerom i zmieści dużo bagaży? Chociaż w wielu przypadkach mowa o cechach przeciwstawnych, są samochody, które potrafią połączyć te sprzeczne cechy. Wśród nich znajdziemy co najmniej 2 hybrydy plug-in do ŠKODY. Mowa o modelach Škoda Superb 𝗶V PLUG-IN HYBRID oraz Škoda Superb Combi 𝗶V PLUG-IN HYBRID.

Wszelkie prezentowane na tej stronie informacje, w tym zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne oraz finansowe nie stanowią oferty ani zapewnienia w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem jednej z marek z Grupy Volkswagen: Škoda, Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, SEAT lub Audi.